Educació, associacionisme i com col·lectivitzar esforços

Teixir xarxes que busquin la col·lectivitat com a eix transversal en temes educatius i d’associacionisme. Aquesta és la conclusió general de l’assemblea oberta sobre Educació i Associacionisme organitzada per la CUP Malgrat, la primera de les 7 trobades que s’aniran desenvolupant els propers dissabtes i que tractaran diverses temàtiques relacionades amb el poble.

assemble oberta educacio i associacionisme cup malgrat

Teixir xarxes que busquin la col·lectivitat com a eix transversal en temes educatius i d’associacionisme. Aquesta és la conclusió general de l’assemblea oberta sobre Educació i Associacionisme organitzada per la CUP Malgrat, la primera de les 7 trobades que s’aniran desenvolupant els propers dissabtes i que tractaran diverses temàtiques relacionades amb el poble.

Prop d’una vintena de persones han compartit opinions i experiències per anar construint el camí cap al Malgrat que volem. Des de la necessitat de crear espais de participació ciutadana per infants i joves fins a d’estudiar la implantació d’un Pla Educació d’Entorn. El que pretén aquesta proposta educativa és donar resposta a les múltiples necessitats de la nostra societat i servir com a instrument per fer-ho d’una manera integrada i comunitària a partir de la coordinació i la dinamització de l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels alumnes.

El nostre poble compta amb una àmplia i variada oferta d’entitats, associacions i col·lectius que promouen i treballen activament per impulsar diferents accions i activitats. En relació a tot el teixit associatiu que tenim a Malgrat han sorgit idees interessants sobre el seu funcionament, sobre gestionar vincles i sobre quina és la millor manera d’abordar la necessitat de coordinar-se. Accions totes pensades per treballar des de la transversalitat i la solidaritat.

Però què és el que s’ha fet a Malgrat en matèria educativa?

L’assemblea oberta també ha servit per fer una mica de balanç sobre el que s’ha fet en matèria educativa durant aquest 4 anys, en els que la CUP hem estat tant a l’oposició com a govern.

En matèria educativa, l’any 2016 i estant a l’oposició, es va aconseguir obrir la segona línia de P3 a l’Escola Marià Cubí. A més, s’han fet passes endavant en relació a la gestió del servei del menjador, sent l’Ajuntament qui ara se n’ocupa. Actualment, tant la Llar d’Infants Els Fesolets com l’Escola Montserrat tenen un servei de menjador responsable, conscient, ecològic, de proximitat i de temporada, deixant enrere l’antic servei precari amb menjar de línia freda. L’Escola Marià Cubí ha demanat entrar al projecte el curs 2019-2020.

A més, s’ha reforçat el paper de l’educador social al servei GR (Gran Recorregut) i s’ha introduït l’Emociona’t Primària, eliminat anteriorment pel PSC. Es tracta d’un projecte socioeducatiu que treballa la gestió d’emocions i que està adreçat a infants de 8 a 12 anys.

També considerem un èxit les millores introduïdes dins el marc del Casal d’Estiu que han garantit, entre altres, disposar de places reservades per a infants amb necessitats educatives. En relació a les relacions laborals del casal, aquest any s’ha contractat 1 coordinadora més (2 en total) i 1 directora, alhora que s’ha pogut regularitzar la situació laboral dels dies previs al casal tant de l’equip directiu com de les monitores; fins ara feien aquesta feina sense estar donades d’alta de la Seguretat Social.

La propera assemblea oberta tindrà lloc el proper dissabte 2 de febrer al Rovell, i tractarà diverses temàtiques: Serveis Socials, Inserció Laboral, Habitatge, Salut i Igualtat. Us hi esperem!
CUP Malgrat

Prop d’una vintena de persones han compartit opinions i experiències per anar construint el camí cap al Malgrat que volem. Des de la necessitat de crear espais de participació ciutadana per infants i joves fins a d’estudiar la implantació d’un Pla Educació d’Entorn.